bloglovin

torsdag 6 januari 2011

Golv i sovrummet!



Yeajjj! Nu har vi ett fiint ekgolv i vårt nya sovrum! Käraste brorsan har jobbat hela dagen med golvlägg och det blev toppen! Vi andra målade och fixade med barnen som lekte, Johannes fick även besök av Charlie en stund. Gamla saker lämnade huset och många andra är på väg ut. Nu känns det som om det verkligen börjar likna något! Har beställt ett nytt överkast och kuddar till sängen och sovrummet samt köpt gardiner, allt går i ljusgrått/silver. Det blir riktigt fint till tapeterna. Äntligen är det lite varmare här, endast minus tio idag, får se hur länge! Imorrn avfärd till Happis!

tisdag 4 januari 2011

Äntligen!





Sovrummet. Tyvärr tog tapeten slut här. Mönsterpassning, inge mer av det tack..Men det blir riktigt ljust och fint!


Är jag tillbaks här! Man får skärpa sig, nytt år och allt! Men det känns som om tiden går ännu snabbare och mer att göra så man får skylla på det om man vill ha något att skylla på.. Nåväl, det nya året har börjat riktigt bra, med hela två dagar med "blida"= minus 10 grader, sen drog det ner mot tjugo igen. Julen firades i det lugnaste med familj och vänner och jag fick min önskade köksmaskin av älsklingen, så nu blir det bulla för hela slanten! Har redan bakat pizzadeg i den och den funkar riktigt bra! Fredde var ledig i mellandagarna så vi har gjort ett ryck i huset och det känns riktigt bra. Har även köpt ett golv till sovrummet och till toaletten uppe så nu är det många projekt på g. Har just varit och valt tapeten till gästrummet/behandlingsrummet och blev så jättenöjd med valet, de är verkligen proffsiga på Beckers! Återkommer med resultatet. Magen växer och växer och nu är det svårt att stänga många av mina vanliga kläder, blir snart att byta upp sig till mammagarderob. Här kommer i alla fall äntligen lite bilder på vad som hänt i kåken sen sist.

Hallen påbörjas. Riktigt fräck tapet men som gjord för hallen! Dock mönsterpassning - igen..












Hallen nästan klar! Fint va?













Här har vi även påbörjat vardagsrummet. Boaseringen blir vit, stockarna får vara som de är och taket blir vitlackat samt en beige tapet med små prickar på.










Här är en bild från när vi var på Globen horse show. En promenad i ett snöigt men mysigt gamla stan.


torsdag 2 december 2010

Vilket ljus!

Härligt vår-ljus i luften idag, solen bryter igenom och ger ett fantastiskt skimmer. Just nu är vi ju nöjda med vartenda minut av dagsljus. Ska ta med min kära mor för pyssel i huset (läs köket) hon lovade hjälpa mig att plocka och komma i ordning inför glöggfesten på lördag. Det ligger ett generellt damm över hela huset som behöver städas bort, samt göra lite hemtrevligt. Folk vet dock vad de ger sig in på när de kommer på lördag, men de ska ju inte behöva städa. Min älskling kommer ut efter jobbet och sätter upp halltapeten. Var lite skeptisk då den ju har svart i sig, men den är riktigt vacker! Helheten får man ju då när den är uppsatt. Ser fram emot det! Bilder kommer!! Dricker te i massor, åkt på en lättare förkylning med näsdropp och lite heshet, hoppas det går över snabbt! Kramar

onsdag 24 november 2010

Hittat tapeter!

Igår tog vi oss äntligen till Beckers och hittade tapeter till sovrum och hall. Det tar ju sin tid att välja i tapetdjungeln, känna in, tänka sig in och tänka sig överhuvudtaget. Tapeten på väggen är ju alltid en helt annan sak än när man håller en rulle i handen. Det blev en storblommig, i svarta och grå blommor med vit bas, till hallen. Hallen behöver något "klatschigt", något lite häftigt. Till sovrummet blev det en vit bas med ett silver/guld-mönster som vi båda föll för. Det blir ingen fondvägg utan hela rummet i samma, superfint blir det! Nu längtar man till att börja dekorera och flytta in, men först måste vi skicka en orkan genom hela huset och blåsa ut det som vi inte vill ha där, det är fortfarande en samlingsplats och härbärge för hemlösa ting. Sedan blir det en vända eller två för Röda Korset för att ta med gamla möbler till de som behöver dem bättre. Nästa helg måste detta göras så att man kan komma vidare i projektet och framför allt hålla rent och städat och ge plats för det nya.

måndag 22 november 2010

Tillbaka

Åh vad skönt att vara hemma igen! Har varit i Happis nu från i fredags, visserligen har det varit full rulle men saknar min karl och att vara med honom. Men visst är det ju så att när man är borta från varandra så är det ju ännu roligare att ses sen. Idag ska jag ut till huset, det var ju evigheter sedan jag gjorde något där, vi ligger verkligen efter.. Nåväl, det har varit mycket med iordningställandet av lägenheten inför visningar och fotografering och sådant som bara måste bli bra. Sedan kan vi ju koncentrera oss på att bara bona in oss och fixa på det är ju trots allt inte såå mycket kvar att göra. Tapeterna i hallen fattas fortfarande, likaså sovrummet. Kontoret som vi kommer att använda som klädkammare, dade tänkt walk-in closet, men får fortfarande heta klädkammare, kommer vi inte att göra något större åt just nu. Sedan vardagsrummet som ju är väldigt annorlunda, med en helvägg ungefär i mitten som delar själva rummet i två, ett spa och ett vardagsrum. Helväggen ser dessutom ut som en norrbottensgård i fasaden så det är ganska häftigt. Där måste dock rensas och åter rensas, för där finns det grejer från stenåldern, visserligen fina sådana, för den som gillar den stilen. Vi skulle kunna ha en loppis eller till och med en alldeles egen antikrunda.. Säkert ligger det en hel del värde i dessa antika föremål. Något kan ju vara kul att spara men bara ett fåtal. Sedan ska röda korset nog få komma och hämta lite gamla möbler som har gjort sitt.

Det behöver rensas för att lämna plats åt det nya.

onsdag 17 november 2010


Måste bara säga hur underbart det är ute idag! Visserligen -17 grader, men gnistrande vit backe och sol, alldeles fantastiskt. Har dock spenderat morgonen inomhus i lägenheten då den ska fotograferas idag. Vi har fått en beskrivning på hur en "styling" ska göras och jag tycker att vi lyckades riktigt bra med resultatet. Blev lite stressigt då mäklaren ringde igår och ville komma redan idag och fota så det var bara att åka till byn och hämta ett släp och köra iväg sånt som stått ivägen och tagit plats samt inte passar in inför en fotografering. Skönt att börja tömma lite ändå, sådant som ändå ska väck den dagen vi flyttar. Har inte varit i huset på nästan två veckor och det känns galet, har inte hunnit med det helt enkelt med jobb på helgerna och annat jobb. Saknar en hel helg där och bara få påta på och göra klart någon gång. Idag ska vi försöka ta oss iväg till Beckers för att välja ut tapeter i alla fall till hallen. Verkar som om grabbarna ska slipa golvet i helgen. Fredde har varit fantastisk då han varit där ute nästan varje helg och gjort något så jag känner att jag ligger lite efter..

Vi planerar en glögg-kväll med familj och vänner i huset, en slags drop-in med småplock, glögg och trevlig samvaro och en sorts mini-jul i förväg då vi ju inte kommer att hinna flytta innan denna jul. Självklart ska julgran upp där också! Jag längtar så till julen i år, kan det vara för att man är "hemma"?

torsdag 4 november 2010

Nya tapeten!

NU börjar det likna något! Här sitter min trötta men nöjda sambo och betraktar resultatet. Ett riktigt lyft måste jag säga!