bloglovin

onsdag 9 februari 2011

Bilder










Ett sista farväl till läggan på Björx.


Nu ska det bli uppdatering, innan vi blir internetlösa i ett par veckor verkar det som.. Det tar tid att dra kabeln till byn. Nu börjar det närma sig flytt och ikväll har vi ett gäng inbjudna karlar här för bärhjälp med pizza som belöning. Körde ett gäng grejer på släpet igår, men det finns fortfarande massa kartonger och saker som ska skruvas ned. Helt otroligt hur mycket grejer man har. Det roliga är när saker kommer in i huset, då ser det ut som vi har väldigt lite.. Installerade nya tvn häromdagen, så igår blev det tvångsnedsittning i soffan med cola och ostbågar framför en film. Det kändes som rejäl lyx måste jag säga. Idag ska jag börja med badrumsstädning här, måste flytta ut badkaret så man kan ligga raklång och skura bakom, det ser jag fram emot.

Golvslipning i full gång, gissa om det blev dammigt precis överallt.












Men ljust och fint blev det!!













Dessa lister, nu fick de bli justerade för att passa efter slipningen, sen målade - igen!












Den lånade soffan väntar på att bli uppackad och använd. Den enorma soffan passar riktigt bra i det stora vardagsrummet.











Blommorna fick flytta igår och får nu trängas på övervåningen ett tag.












Johannes får en riktigt fräck biltapet. Nu ska vi göra iordning rummet till han kommer nästa gång. Han ska få eget skrivbord och lite mer "vuxna" grejer. Viktigt att han också känner sig hemma i det nya.









Mitt rum blev jag riktigt nöjd med. Nu ska det inredas!












Denna vackra gamla klocka ska få bli antikvit och mest troligt stå i köket.
















Ett smakprov på vårsolen. Men varför måste det alltid vara kallt när det är sol? Idag minus 25. Nu är vi trött på denna vinter!

måndag 7 februari 2011

Nu tar vi sats!


En vecka kvar till inflytt och fortfarande en del detaljer att fixa. Detaljer ja. Gör sån skillnad om de inte är gjorda liksom om de är gjorda. En del struntar i dem, men en annan kan inte bara låta dem vara. Lister t ex, varför ska det alltid fattas minst en? Pa säger att han tagit fram de som fattas i sovrummet men nu är de spårlöst borta när de ska upp. Igår åkte vi ut sent och satte ihop soffan som vi ska använda, syrrans enorma skinnsoffa, med en jättedivan och recliners, lite american style. Den får vara hos oss tills vidare då hon behöver härbärge för den och vi behöver en soffa, så utbytet var passande. Det enda är att man får vara väldigt försiktig då man lånar en sån dyr grej.. Inga babyspyor där inte. Fredde kopplade in Boxer-boxen så nu kan vi se en massa roliga kanaler när vi nu ska få tid med det.. Idag ska jag åka ut och städa, vet ej riktigt vart jag ska börja men det behövs en generell skottning och dammsanering. Igår blev vi båda irriterade i näsan av allt bygg och slipdamm som ligger i luften. Måste bort. Ikväll kör vi ett jättelass med kartonger dit som får bo i bagarstugan ett tag. Ska ju ha spa-kväll där om några veckor tänkte jag, men just nu är man lycklig att ha någonstans att ställa allt medan vi städar och gör iordning. Foton kommer, just nu vet jag faktiskt inte vart kameran är.. Nu ska jag rycka upp mig från stolen och börja med att se om jag får ledigt i helgen från Cape East. Har inte riktigt tid att jobba..

söndag 23 januari 2011

Smakprov på behandlingsrumstapeten


Jättefin är den, fondtapeten!

Bullbak och slutfinish




Äntligen påbörjat! Nedervåningen! Nu ryker det sista fulfurut! Vilket lyft det blev! Nu är behandlingsrummet på god väg. Vi hann med en liten bakning på lördagkväll, muffins och bullar. Jättemysigt att baka tillsammans. Invigde min fina bakmaskin! Toppen.

torsdag 20 januari 2011

Nedervåningen..


Denna vinter går till historien..Den ena dagen några minus, nästa närmare 30.. Längtar efter en solresa låångt bort!















"Skrotrummet" börjar nu att bli det det egentligen ska bli, mitt behandlingsrum och gästrum. Har jättefina tapeter som ska upp, en fondvägg i beige med japanska körsbärsträd samt en ljusare färg på resten.

















Här börjar Johannes rum ta form. Fönstrena såg verkligen hemska ut så det blev två tjocka lager panelgrund. Synd att det är så dåligt ljus att måla i än så länge.











Fulfurut försvinner... Har legat i i veckan så nu händer det grejer. Hoppas att min kära karl har lite energi till att slänga upp någon tapet till helgen..

torsdag 6 januari 2011

Golv i sovrummet!



Yeajjj! Nu har vi ett fiint ekgolv i vårt nya sovrum! Käraste brorsan har jobbat hela dagen med golvlägg och det blev toppen! Vi andra målade och fixade med barnen som lekte, Johannes fick även besök av Charlie en stund. Gamla saker lämnade huset och många andra är på väg ut. Nu känns det som om det verkligen börjar likna något! Har beställt ett nytt överkast och kuddar till sängen och sovrummet samt köpt gardiner, allt går i ljusgrått/silver. Det blir riktigt fint till tapeterna. Äntligen är det lite varmare här, endast minus tio idag, får se hur länge! Imorrn avfärd till Happis!

tisdag 4 januari 2011

Äntligen!





Sovrummet. Tyvärr tog tapeten slut här. Mönsterpassning, inge mer av det tack..Men det blir riktigt ljust och fint!


Är jag tillbaks här! Man får skärpa sig, nytt år och allt! Men det känns som om tiden går ännu snabbare och mer att göra så man får skylla på det om man vill ha något att skylla på.. Nåväl, det nya året har börjat riktigt bra, med hela två dagar med "blida"= minus 10 grader, sen drog det ner mot tjugo igen. Julen firades i det lugnaste med familj och vänner och jag fick min önskade köksmaskin av älsklingen, så nu blir det bulla för hela slanten! Har redan bakat pizzadeg i den och den funkar riktigt bra! Fredde var ledig i mellandagarna så vi har gjort ett ryck i huset och det känns riktigt bra. Har även köpt ett golv till sovrummet och till toaletten uppe så nu är det många projekt på g. Har just varit och valt tapeten till gästrummet/behandlingsrummet och blev så jättenöjd med valet, de är verkligen proffsiga på Beckers! Återkommer med resultatet. Magen växer och växer och nu är det svårt att stänga många av mina vanliga kläder, blir snart att byta upp sig till mammagarderob. Här kommer i alla fall äntligen lite bilder på vad som hänt i kåken sen sist.

Hallen påbörjas. Riktigt fräck tapet men som gjord för hallen! Dock mönsterpassning - igen..












Hallen nästan klar! Fint va?













Här har vi även påbörjat vardagsrummet. Boaseringen blir vit, stockarna får vara som de är och taket blir vitlackat samt en beige tapet med små prickar på.










Här är en bild från när vi var på Globen horse show. En promenad i ett snöigt men mysigt gamla stan.